Pretraži

E-kolegije
Nastavnike

Filtriraj


Akademska godina


Izbornik

Naziv kolegija
Teorija čitanja i razvoj čitateljskih kompetencija djece i mladih

Vrsta studija
Sveučilišni prijediplomski
ECTS bodova
3

Jezik kolegija
Hrvatski
Kolegij vidljiv
Ne

Nositelji kolegija
Izvođači nastave
Ime i prezime
Opis kolegija

 

Kolegij uvodi studente u istraživanja čitanja i razvoja čitateljskih kompetencija koji se tijekom 20. st. počeo spoznavati kao proces neodvojiv od razvoja cjelokupne ličnosti pojedinca. Nove spoznaje o psihološkim i društvenim činiteljima koji oblikuju čitatelja i njegova očekivanja izvršile su utjecaj i na dio književne teorije i kritike koji se bavi čitateljevim razumijevanjem književnog teksta. H. R. Jauss i W. Iser razvijaju u SAD-u književnoteoretsku školu poznatu pod nazivom teorija recepcije ili teorija čitateljskog odgovora. Teorija recepcije posredno je utjecala i na pristup djetetu čitatelju. Vodeći se njezinim spoznajama, studenti će doboti uvid u dijete-čitatelja, njegove objektivne mogućnosti doživljaja književnog teksta i očekivanja s obzirom na životno i čitateljsko iskustvo koje ima u pojedinim fazama svojeg literarno-estetskog razvoja u skladu s kojima se sadržaje za čitanje, bilo književne ili neknjiževne.

Razvoju čitateljske vještine pristupa se interdisciplinarno, sa stajališta pedagogije, psihologije, teorije književnosti, lingvistike, kulture, itd. Studenti će se upoznati s programima poticaja čitanja Gradske knjižnice u Zadru i po potrebi sudjelovati u njima.