Predavanja: Znanstveno određenje metodike. Znanstveno određenje tehnike.
Određenje tehničke kulture: specifičnosti metodike tehničkog područja nastave i
tehničke kulture u odnosu na metodike drugih područja. Vrijednosti, funkcije i
načela - integrativna funkcija – politehničko načelo i korelacija - veze s predmeta
tehničkog i informatičkog područja i s predmetima drugih područja. Komunikacija
i planiranje poučavanja u tehničkom i informatičkom području nastave. Nastavni
programi tehničko-tehnološkog područja: suvremena koncepcija - opće-tehnički
(politehnički) i specijalno tehnički predmeti; cilj i zadaci, vrste, oblici i
razine nastavnih programa, način i mjesto realizacije. Izbor, strukturiranje,
oblikovanje nastavnih sadržaja; Utvrđivanje i formuliranje ciljeva nastave i
ishoda učenja u tehničkom području nastave; nastavni cilj (svrha) i ishodi
učenja (očekivani krajnji učinak) učenja i osposobljavanja; utvrđivanje,
formuliranje i ostvarivanje obrazovnih (materijalnih), funkcionalnih i odgojnih
postignuća u procesu osposobljavanja učenika - provjeravanje ostvarenosti
ciljeva nastave i ishoda učenja. Projektiranje, planiranje i pripremanje
nastave tehničkog područja: stručno-teorijska, organizacijska, materijalna i
“administrativna” priprema nastave metodičke jedinice. Strukturiranje nastave
tehničkog područja; tipizacija sati; provedba demonstracije i eksperimenta u
nastavi tehničke kulture. Materijalno-tehnička i organizacijska osnovica
nastave tehničkog područja. Ostvarivanje zadataka profesionalne orijentacije u
nastavi tehničke kulture. Seminar:
Analiza kurikuluma i nastavnih planova i programa tehničke kulture u osnovnoj
školi te stručno-tehničkih predmeta u strukovnim tehničkim školama. Analiza
predmetnog kurikuluma, izrada izvedbenog kurikuluma nastavnog predmeta
tehničkog područja. Utvrđivanje i formuliranje ciljeva nastave i ishoda učenja
jedne metodičke jedinice na konkretnim primjerima. Analiza postupka
popunjavanja obrasca “Priprema za izvođenje nastave” za jednu metodičku
jedinicu prema operativnom nastavnom planu i programu ili kurikulumu slobodno odabranog
predmeta tehničkog područja nastave. Izvedba i analiza nastave na osnovi
pripreme za nastavu.