OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||
Naziv predmeta |
POVIJEST UPRAVE |
||||||||||||
Studijski program |
PREDDIPLOMSKI STRUČNI UPRAVNI STUDIJ |
||||||||||||
Status predmeta (O/I) |
OBVEZNI |
||||||||||||
Semestar |
I. |
||||||||||||
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
3 |
|||||||||||
Broj sati nastave (P+V+S) |
30+O+O |
||||||||||||
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave |
I semestar, prema rasporedu |
||||||||||||
Jezik na kojemu se izvodi kolegij |
hrvatski |
||||||||||||
Nositelj predmeta |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
Josip Vrbošić |
|
Prema dogovoru-poslije nastave |
jvrbosic@gmail.com |
||||||||||
Suradnici na predmetu |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
OPIS PREDMETA |
|||||||||||||
Ciljevi predmeta |
|||||||||||||
Ciljevi kolegija su poučavanje studenata o nastanku temeljnih upravnih modela u zemljama koje su kroz povijest bile kreatori i uspješni realizatori ustavnih, političkih i napose upravnih reformi ( Engleska, Francuska, Sjedinjene američke države, kao i u državama koje su imale snažan vojni i politički utjecaj na hrvatski prostor – Osmansko carstvo i Habsburška monarhija). Nastavno primjenom komparativne metode podučit će se studente s nastankom i razvitkom hrvatske uprave i njenih sastavnica: općina, gradova i županija, te središnjih tijela vlasti: Sabora, Vlade i Bana. |
|||||||||||||
Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||||||
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći: 1. Analizirati sadržajnu dimenziju utjecaja europskih upravnih sustava, na upravnu različitost u hrvatskim pokrajinama, odnosno zemljama 2. Samostalno ocijeniti ključne izvore u nakani traženja novih rješenja glede upravnih reformi, posebice na lokalnoj razini 3. Prosuditi o tomu je li aktualni upravni ustroj Republike Hrvatske kompatibilan s povijesnim 4. Osmisliti pravce prevladavanja etatističkih modela upravljanja u Republici Hrvatskoj 5. Provoditi etičke norme, kao i pravila timskog rada u svojoj radnoj i životnoj okolin
|
|||||||||||||
Sadržaj predmeta |
|||||||||||||
1. Uvodno predavanje 2. Središnja vlast u feudalnoj Engleskoj 3. Izvori prava u feudalnoj Engleskoj 4. Državo ustrojstvo feudalne Turske 5. Nadležnost i ustrojstvo savezne vlasti u Sjedinjenim američkim državama 6. Deklaracija o pravima čovjeka i građanina 1789.g u Francuskoj 7. Napoleonovo zakonodavstvo 8. Povrat ustavnosti i Sabor iz 1861. g u Hrvatskoj 9. Hrvatsko-ugarska nagodba iz 1868.g 10. Reforme u razdoblju bana Ivana Mažuranića 11. Politički okvir razvoja od 1945 do 1990. 12. Politička kriza i raspad SFRJ |
|||||||||||||
Vrste izvođenja nastave |
|
Predavanja + |
|
terenska nastava |
|||||||||
|
vježbe |
|
samostalni zadaci |
||||||||||
|
seminari i radionice |
+ |
mentorski rad |
||||||||||
|
obrazovanje na daljinu + |
|
praktični rad |
||||||||||
|
multimedija i mreža |
+ |
konzultacije |
||||||||||
|
laboratorij |
|
ostalo _________________ |
||||||||||
Način vrednovanja i ocjenjivanja |
|||||||||||||
Oblici praćenja i provjeravanja |
|
usmeno |
|
pismeno |
|
usmeno i pismeno |
|||||||
Elementi praćenja i provjeravanja |
opterećenje u ECTS |
udio (%) u ocjeni |
|||||||||||
Pohađanje nastave |
1 |
20% |
|||||||||||
Kolokvij 1 |
2 |
40% |
|||||||||||
Kolokvij 2 |
2 |
40% |
|||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Ispit u cijelosti (pismeni i usmeni) |
5 |
100% |
|||||||||||
Ukupno |
5 |
100% |
|||||||||||
Napomena: Studenti samostalno odabiru polaganje ispita putem kolokvija ili putem ispita u cijelosti ( pisani i usmeni ispit)
|
|||||||||||||
Način oblikovanja konačne ocjene |
|||||||||||||
Pohađanje nastave Pohađanjem nastave za redovite studente je obvezno ( min. 70% dolaznosti) Izvanredni studenti nemaju obvezu pohađanja nastave. Kolokvij 1i 2 Tijekom semestra održat će se dva kolokvija, a svaki kolokvij ima 40% udjela u ukupnoj ocjeni. Uvjet izlaska na drugi kolokvij je položen prvi kolokvij. Postotak riješenosti kolokvija za ocjenu iznosi: Od 90 do 100 bodova - ocjena 5 (izvrstan) od 80 do 89,9 bodova - ocjena 4 (vrlo dobar) od 65 do 79,9 bodova - ocjena 3 (dobar) od 50 do 64,9 bodova - ocjena 2 (dovoljan) Ispit u cijelosti ( pismeni i usmeni) Studenti koji su odabrali polaganje ispita u cijelosti pristupaju ispitu koji se sastoji od pisanog i usmenog dijela.
Postotak riješenosti pisanog dijela ispita za ocjenu iznosi: Od 90 do 100 bodova- ocjena izvrstan (5) Od 80 do 89,9 bodova -ocjena vrlo dobar (4) Od 65 do 79,9 bodova -ocjena dobar (3) Od 50 do 64,9 bodova -ocjena dovoljan (2)
|
|||||||||||||
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje |
|||||||||||||
Redoviti studenti ostvaruju pravo izlaska na ispit ako ispune uvjet dolaznosti na nastavu od 70%, u protivnom ponovno upisuju kolegij. Izvanredni studenti nemaju obvezu dolaznosti na nastavu. |
|||||||||||||
Obvezna literatura |
|||||||||||||
1. Šefko Kurtović, Opća historija države i prava, I dio, Informator, Zagreb, 1987. str. 185-202, 253-266. 2. Šefko Kurtović, Opća historija države i prava, II. knjiga, Narodne novine, Zagreb, 1989. str. 117-130, 140-153. 186-195. 3. Dalibor Čepulo, Hrvatska pravna povijest u europskom kontekstu, Pravni fakultet u Zagrebu, Zagreb, 2012. str. 160-197., 307-358. |
|||||||||||||
Dopunska literatura |
|||||||||||||
1. Dvadeset godina lokalne samouprave u Hrvatskoj, (ur. Ivan Koprić i Vedran Đulabić), Institut za javnu upravu, Zagreb, 2013. |
|||||||||||||
Načini praćenja kvalitete |
|||||||||||||
Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete. |