OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||
Naziv predmeta |
POSLOVNA ETIKA |
||||||||||||
Studijski program |
PREDDIPLOMSKI STRUČNI STUDIJ TRGOVINE |
||||||||||||
Status predmeta (O/I) |
OBVEZNI |
||||||||||||
Semestar |
I. |
||||||||||||
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
5 |
|||||||||||
Broj sati nastave (P+V+S) |
30+0+15 |
||||||||||||
Vrijeme i mjesto izvođenja nastave |
Prvi semestar, prema rasporedu |
||||||||||||
Jezik na kojemu se izvodi kolegij |
hrvatski |
||||||||||||
Nositelj predmeta |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
Josip Vrbošić |
|
Nakon predavanja, prema dogovoru |
jvrbosic@gmail.com |
||||||||||
Suradnici na predmetu |
Kabinet |
Vrijeme konzultacija |
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
OPIS PREDMETA |
|||||||||||||
Ciljevi predmeta |
|||||||||||||
Ciljevi izučavanja ovoga kolegija usmjereni su na poslovanje velikih korporacija, malih i srednji poduzeća, a to u svezi primjene etičkih standarda na svim razinama poslovanja. Studenti će biti poučeni o dobrim i lošim praksama poslovodnih i upravljačkih struktura, ali i o drugim dionicama unutar gospodarskih subjekata. Naglasak u nastavi bit će na analizi elemenata društveno odgovornog poslovanja, socijalne solidarnosti, poštivanju ljudskih prava, kao i ekološke etike i bontona, te načela i vrlina u poslovnoj etici. |
|||||||||||||
Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||||||
Nema uvjeta za upis predmeta. |
|||||||||||||
Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||||||
Nakon uspješno završenog kolegija studenti će moći:
1. Prosuditi elemente kako dobrog tako i lošeg poslovanja u pojedinom poduzeću 2. Samostalno sastaviti ogledni primjerak etičkog kodeksa 3. Komentirati činjenice o poštivanju ili nepoštivanju ljudskih prava, kako na mikro, tako i na makro razini 4. Iskazati kolegijalnost i solidarnost u timskom radu, koji je danas uvjet za uspješno poslovanje 5. Analizirati na konkretnom primjeru postojanje vrlina kod subjekata koji promiču društveno odgovorno poslovanje
|
|||||||||||||
Sadržaj predmeta |
|||||||||||||
1. Uvodno predavanje 2. Poslovna etika i uspješnost poslovanja 3. Sustav poslovanja kroz implementaciju poslovne etike 4. Ekološka etika i slučajevi ekoloških katastrofa 5. Razvitak koncepta društveno odgovornog poslovanja 6. Temeljna pitanja etičkog kodeksa u poslovnoj etici 7. Održivost i etika 8. Vrline u poslovnoj etici 9. Načele u poslovnoj etici 10. Poslovanje i ljudska prava
11. Bonton u poslovnoj etici 12. Načela i sadržaj etičkog kodeksa u jedinicama područne i lokalne samouprave |
|||||||||||||
Vrste izvođenja nastave |
|
Predavanja + |
|
terenska nastava |
|||||||||
|
vježbe |
|
samostalni zadaci |
||||||||||
|
seminari i radionice + |
|
mentorski rad + |
||||||||||
|
obrazovanje na daljinu + |
|
praktični rad |
||||||||||
|
multimedija i mreža |
|
Konzultacije + |
||||||||||
|
laboratorij |
|
ostalo _________________ |
||||||||||
Način vrednovanja i ocjenjivanja |
|||||||||||||
Oblici praćenja i provjeravanja |
|
usmeno |
|
pismeno |
|
usmeno i pismeno |
|||||||
Elementi praćenja i provjeravanja |
opterećenje u ECTS |
udio (%) u ocjeni |
|||||||||||
Pohađanje nastave |
1 |
20% |
|||||||||||
Kolokvij 1 |
1,5 |
30% |
|||||||||||
Kolokvij 2 |
1,5 |
30% |
|||||||||||
Seminarski rad |
1 |
20% |
|||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Ispit u cijelosti (pismeni i usmeni) |
5 |
100% |
|||||||||||
Ukupno |
5 |
100% |
|||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Napomena: Studenti samostalno odabiru polaganje ispita putem kolokvija ili putem ispita u cijelosti ( pisani i usmeni ispit) |
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Način oblikovanja konačne ocjene |
|||||||||||||
Pohađanje nastave Pohađanje nastave za redovite studente je obvezno( min. 70% dolaznosti). Izvanredni studenti nemaju obvezu pohađanja nastave. Kolokvij 1 i 2 Tijekom semestra održat će se dva kolokvija, a svaki kolokvij ima 50% udjela u ukupnoj ocjeni. Uvjet izlaska na drugi kolokvij je položen prvi kolokvij. Postotak riješenosti kolokvija za ocjenu iznosi: Od 90 do 100 bodova-ocjena izvrstan (5) Od 80 do 89,9 bodova-ocjena vrlo dobar (4) Od 65 do 79,9 bodova -ocjena dobar (3) Od 50 do 64,9 bodova-ocjena dovoljan (2)
Ispit u cijelosti ( pismeni i usmeni) Studenti koji su odabrali polaganje ispita u cijelosti pristupaju ispitu koji se sastoji od pisanog i usmenog dijela. Postotak riješenosti pisanog dijela ispita za ocjenu iznosi: Od 90 do 100 bodova-ocjena izvrstan (5) Od 80 do 89,9 bodova-ocjena vrlo dobar (4) Od 65 do 79,9 bodova -ocjena dobar (3) Od 50 do 64,9 bodova -ocjena dovoljan (2) Studenti koji su ostvarili pozitivnu ocjenu na pisanom dijelu ispita pristupaju usmenom dijelu ispita.
|
|||||||||||||
Ostale informacije relevantne za praćenje rada studenata, vrednovanje i ocjenjivanje |
|||||||||||||
Redoviti studenti ostvaruju pravo izlaska na ispit ako ispune uvjet dolaznosti na nastavu od 70 %, u protivnom ponovno upisuju kolegij. Izvanredni studenti nemaju obvezu dolaznosti na nastavu. |
|||||||||||||
Obvezna literatura |
|||||||||||||
1. Borna Bebek i Antun Kolumbić, Poslovna etika, Sinergija, Zagreb, 2000., str.21-99., 181-302. 2. Silvija Vig, Poslovna etika, CODUPO, Zagreb, 2019., str. 218-248. 3. Poslovna etika, korporacijska i društvena odgovornost i održivost (ur. B.Jalšenjak i K.Krkač), Mate, Zagreb, 2016., str. 169-296.
|
|||||||||||||
Dopunska literatura |
|||||||||||||
1. Stjepan Baloban, Etičnost i socijalnost na kušnji, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 1997. |
|||||||||||||
Načini praćenja kvalitete |
|||||||||||||
Izvedba predmeta prati se putem anonimne studentske ankete. |