Naziv kolegija
Mikroekonomija II
Vrsta studija
Vrsta studija nije upisana
ECTS bodova
0
Jezik kolegija
Hrvatski
Kolegij vidljiv
Da
Nositelji kolegija
Ime i prezime
Izvođači nastave
Ime i prezime
Opis kolegija
Ovaj kolegij ima za cilj pomoći studentima u premoštavanju jaza između mikroekonomskih znanja koja se stječu u dodiplomskoj nastavi i potrebnih znanja iz moderne mikroekonomije koja se očekuje da imaju studenti na poslijediplomskom studiju time da isti obuhvaća modernu mikroekonomsku teoriju prezentiranu kroz suvremene alate, a ta znanja omogućiti će studentima rješavanje praktičnih problema u njihovoj budućoj radnoj okolini i stvoriti kvalitetnu osnovu za daljnje usavršavanje.
ISHODI UČENJA:
1. Pružiti studentima uvid u analitički razrađenije koncepte u mikroekonomiji koji su osnova za ozbiljnije znanstvene i stručne procjene.
2. Definirati i objasniti tradicionalni mikroekonomsku teoriju, ali i primijeniti suvremene fokuse, ideje, pristupe i alate u interpretaciji ekonomskih fenomena poput arbitraže, asimetričnosti i nesigurnosti, antimonopolskih politika, ekonomskih implikacija integracijskih procesa, aukcija i sl.
3. Izložiti mikroekonomsku teoriju različitim tumačenjima funkcionalnih odnosa i gra¬fičkih prikaza, služeći se pritom jednostavnim modelima, argumentima i zaključcima.
4. Interpretirati suvremene mikroekonomske dileme kroz okvire, koncepte, alate, modele i rješenja različitih pristupa poput teorije igara.
5. Revaloriziranjem teorijskih i praktičnih mikroekonomskih problema uz konstruiranje primjera omogućiti procjenu vladanja analitičkim prosuđivanjem i zaključivanjem koje je nužno u realnom poslovnom svijetu.
Sadržaj:
1. Povijesna analiza mikroekonomskih doprinosa u znanosti i praksi.
2. Definiranje glavnih područja istraživanja moderne mikroekonomije.
3. Teorija igara i njezina ekonomska aplikacija.
4. Teorija potrošačevog ponašanja i funkcija potražnje.
5. Proizvodnja i troškovi, Maksimizacija profita.
6. Klasifikacija tržišnih struktura.
7. Tržište potpune konkurencije.
8. Monopol.
9. Oligopol i monopolistička konkurencija.
10. Klasični modeli oligopola, oligopol i teorija igara.
11. Diskriminacija cijena i reguliranje kod monopola.
12. Teorije poduzeća, Elementi industrijske organizacije i politika.
13. Analiza mikroekonomskih odluka u uvjetima neizvjesnosti, asimetričnosti informacija, arbitraže, aukcija.
14. Nesavršenosti tržišta: tržišne moći, javna dobra, eksternalije, asimetrične informacije, transakcijski troškovi.
15. Opća ravnoteža i teorija blagostanja.